Jun 16, 2012

Clătite ”Una și una”

Da, da, sunt clătite umplute cu pui, smantana, marar, ciuperci... diverse, dar am zis ca trebuie sa aiba un nume că prea au ieșit bune :)

Așadar...

Faci clătite din ou, lapte, făină, un praf de sare si niște drojdie. FĂRĂ ZAHĂR. Mie in general imi plac clătitele dospite, nu alea fără sare, dar în general oamenii fac clătite nedospite. Totuși, acum le recomand cu drojdie ca să iasă mai groase, mai pufoase. După ce amesteci compoziția - pui în cantitățile în care crezi că e nevoie, duopă cum se vede/simte și în funcție de cât de multe vrei să faci - o lași să se odihnească vreo 15 minute, ca să se îngroașe.

Apoi faci clătitele, punând mai multă cocă decât de obicei, să fie mai groase.



Dar, înainte de asta, călești niște ceapă - două legături - , apoi adaugi carnea de pui tăiată micuț - un piept mediu - , dar NU mărunt, ciuperci  - de care găsești, eu am avut mânătărci direct din pădure, nu cumpărate, și savoarea a fost evident alta - niște smântână - un pahar mic -  și ceva verdeață.

Apoi pui o clătită - eu am pus două pe fundul vasului yena, rotund - și apoi un strat de amestecătură. Iar o clătită, iar un strat și tot așa.

Eu, în ultimul strat am pus și niște brânză de capră, foarte puțin sărată, care a adăugat ceva altfel la gustul deja foarte bun și mirosul îmbietor.



La final, pui pe deasupra puțină smântână amestecată cu mărar tocat și dai la cuptor vreo 10-15 minute.

Scoți, tai, pui în farfurie, pui pe deasupra câteva linguri generoase de smântână cu mărar și apoi mănânci pe săturate.

PONT: Pune ceapă verde, cu tot cu cozile verzi, la călit, dacă ai de unde lua ceapă verde când faci rețeta.

No comments:

Post a Comment