Jun 17, 2012

Bilute pentru adulti

Reteta cu nume numai bun de un tabloid.... Ei bine, sunt niste prajituri - ca nu le pot zice bomboane - cu visine din visinata.

Povestea e cam asa... Anul trecut am adunat visinele ramase in pomi si am facut prima noastra visinata. Anul asta, am adunat iar visine si am zis sa mai facem ceva visinata... dar ce sa faci cu visinele? Sunt prea tari sa le mananci, dar parca merg de o prajitura...



Asadar...

200 gr biscuiti de menaj - eu am folosit biscuiti simpli cu cacao -
o jumătate de pachet cu unt
50 gr cacao
100 gr zahar macinat
100 ml apă
esente sau visinata
alune de padure/nuci

Co tocatorul electric sau blenderul sau ce si cum ai pe acasa, toci biscuitii, adaugi untul topit, 50 gr cacao, alunele de padure sau nucile macinate si zaharul. Din apa si esente/visinata faci un sirop pe care il pui peste toata povestea de mai sus. Daca e prea moale, mai adaugi biscuiti/alune/chiar pesmet. Daca e prea tare, fie mai faci sirop, fie poti sa pui cateva linguri de lapte... lichid sa fie orice ai pune.



Lasi compozitia putin la frigider. Apoi faci bilute, iar in mijlocul fiecareia pui cate o visina din visinata - nu are rost sa te chinui sa scoti samburii -. Le dai prin nuca de cocs, bombonele, cacao, zahar pudra... ce ai la indemana si ce-ti place.

Le lasi in frigider vreo ora sa se mai intareasca. Preferabil, daca nu sunt mancate prea repede si rezista cateva zile, sa le lasi mereu in frigider, la rece.

LATER EDIT: e o farfurie mica, pt desert, nu sunt bilutele alea imense ... asa cum a crezut cineva

No comments:

Post a Comment